lördag 13 februari 2010

Kalas hos Thyra

Idag har jag varit på kalas hos Thyra. Mamma följde också med.

Evelina hittade en liten kompis.

Jag hittade direkt en stor bondgård och traktorer. Felicia tyckte också det var kul.

Sen lekte vi med Villa Villekulla i Thyras rum.

Det var jättegott med fika. Jag åt glass, bullar och kex och det blev en extra runda ut i köket för att hämta mer.

Ola fick rycka in som barnpass och han hjälpte till med att mata Evelina.

Sen skulle vi leka. Alla barnen skulle gömma sig under en stor flagga.

Jag ville dock inte vara med. Jag åkte rutschkana istället.

Men i slutet gick jag i alla fall med på att sitta på flaggan och vänta på överraskningen som var en god tårta med ljus i som Thyra fick blåsa ut.

Mamma och de andra njöt av tårtan. Jag tog lite kex till.


Innan vi åkte hem fick vi fiska. Upp kom en godispåse med bl a en mumsig klubba och ett suddgummi som såg ut som en motorcykel.

Jag måste ju berätta att samtidigt som vi var på kalas så var pappa ute och åkte skidor. Det var ju tur att han kom iväg nån gång denna snörika vinter. Tyvärr finns inga bildbevis.

1 kommentar:

Janeth och Thyra sa...

HELLOJSAN EMILIA och mamma och pappa ! Tusen tack för igår att ni kom på barnkalas och vilka fina bilder ni lagt upp. Det är sån lycka att ha vänner i sitt hjärta :)

STOR KRAM