lördag 6 februari 2010

Emilia pirat

Oj vad tyst det har varit på bloggen denna veckan. Vad har då hänt? Pappa har varit i Stockholm på kurs hela veckan. Jag kräktes på dagis i onsdags så mamma fick hämta mig. På kvällen fick jag 39.4 i feber och somnade i mammas knä. Men det blev inga fler kräkningar och ingen diarré och febern var borta dagen efter. Men jag och mamma var hemma torsdag och fredag och tog det lugnt. I fredags var det visst bara fem barn på dagisavdelningen. Många har varit sjuka nu men de flesta verkar ha kommit lindrigt undan.

Pappa hade med sig presenter från Stockholm. Jag fick bl a denna fina pirathatt. Det har jag önskat mig länge. Tillsammans med svärdet från Brännehylte, som kanske pappa hade när han var liten, samt min tröja med bl a pirater på, så blir jag ju själv en fullfjädrad piratkapten.


Då måste man såklart titta på favoritfilmen "Pippi på de sju haven".


Inga kommentarer: