tisdag 14 augusti 2012

Dagisstart


Idag var det dags för dagisstart. Emilia hade längtat och såg fram emot att träffa sina kompisar. Elias visste inte vad som väntade. När vi hade lämnat Emilia på sin avdelning så ville han ut till bilen igen. 

När vi kom till Elias avdelning var han väldigt försiktig. Vi hittade några bilar och personalen tog fram bilgaraget. Det var ju kul. Men det var först efter fruktstunden, när vi gick ut, som Elias kom igång. Innan vi gick in för lunch så hann Elias gräva i sandlådan, leka med bilar och bollar, åka rutschkana, gunga, sparka sig fram på trehjuling och köra dockvagn. Här fanns verkligen massor att göra. Men han såg till att jag var med honom hela tiden. 

Till lunch blev det fisk, potatis och sås och Elias åt med stor aptit. Han satt även ovanligt stilla på sin stol, även om han inte kunde sitta helt stilla. Sen var det dags att sova. När jag lade mig bredvid honom på madrassen så somnade han ganska snabbt. Som vanligt så vaknade han efter ca 40 minuter och blev då ledsen. Men när jag kom så lugnade han sig och jag lyckades söva om honom. Sen sov han i 50 minuter till. 

Mellanmålet passade Elias perfekt. Först blev det en tallrik med fil och "kuddar". Sen blev det en halv ostmacka, röd paprika och korvslantar. Mums. Sen gick vi ut och lekte igen och nu märktes det att han kände sig mer hemma. Men det var lite farligt när Ska bli kul att se hur det går imorgon.


Published with Blogger-droid v2.0.6

Inga kommentarer: