söndag 7 augusti 2011

Läger i Klitterbyn

Sen i torsdags så har jag varit på läger i Klitterbyn i Ängelholm. Ja mamma, pappa och Elias fick också följa med. Vi bodde i en egen stuga med sovrum på ovanvåningen och kök och vardagsrum på nedervåningen. Men det var inte ofta vi var i stugan.

Redan i torsdags ville jag spela minigolf och efter ett tag dök en flicka som heter Linnea och hennes lillasyster Elin upp. Och Linnea blev min lägerkompis och vi har haft massor med kul ihop.

Pappa och Elias tittar på minigolf och njuter av en underbar sommardag.

På kvällen fikade vi på stranden. Det var så fint.

Det fanns lite lekplatser mellan stugorna och speciellt en var extra rolig.

Mamma var på föreläsning när vi var på lekplatsen och Elias var med mig och pappa i ca en och en halv timme för första gången. Det fick jättebra.

Sista kvällen var det grillning på stranden. Tyvärr kom det lite regnskurar och Elias började skrika av övertrötthet, så vi gick ganska snabbt hemåt igen.


Klitterbyn är i stort sett bilfritt och vi barn har kunnat vara ute och leka själv och springa i förväg utan våra föräldrar. Och det har varit både härligt och spännande.

Nu är vi hemma igen och de andra är rätt trötta. Men jag kan inte somna utan vill leka med mina leksaker trots att klockan snart är nio. Skönt att det är sommarlov.

Inga kommentarer: