fredag 1 april 2011

Elias 3 veckor

Idag är Elias tre veckor gammal. Sen nån dag tillbaka har han börjat vara vaken under en längre tid en gång under dagen och sen även på kvällen. Han somnar oftast vid 22-tiden och sen vill han ha mat med 2-3 timmars mellanrum på natten.

Han har snart gått upp ett kilo sen födseln och vägde 4,9 kilo igår. De mätte tyvärr inte honom då men han måste ha blivit längre då de flesta 56-kläderna är för små och storlek 62 sitter perfekt.

"Hallå, vem är det i spegeln?" Elias vill inte ligga så länge på magen, men han hinner träna på att lyfta huvudet.


Jag är så stolt över min lillebror. Jag vill gärna visa upp honom för mina kompisar men ser samtidigt till att de inte klappar honom för hårt eller för länge. När han är ledsen så kommer jag med nalle och gosefilt. Jag visar mina figurer för honom och tror att han tycker det är kul att titta på dem. När mamma ska läsa godnattsaga för mig tycker jag det är mysigt om Elias följer med upp, och när jag ska till dagis är det viktigt att Elias och mamma vinkar till mig. Elias tittar ofta på mig när jag är nära. Han vet nog att jag är hans storasyster.

1 kommentar:

Emma, Henrik, Filip och Signe sa...

Så fin liten kille! Och vilken stolt storasyster du e och så duktig!!
Hoppas allt e bra med er!
KRAM