måndag 22 juni 2009

Besök på BUS

I eftermiddag var jag och mamma på BUS (Barn- och ungdomssjukhuset) i Lund. Jag såg verkligen fram emot att leka med alla de roliga leksakerna.

Men jag blev så blyg när Ulf och Lena kom och pratade med mig. Jag försökte gömma mig i mammas famn. När vi gick in i ett rum med Ulf för att mäta och väga mig så blev jag jätteledsen, så Ulf fick gå ut och mamma fick mäta mig själv. Jag väger nu 15 kg och är 93,7 cm lång. Längden är nog inte så exakt som den låter. Vi får se vad längden blir på torsdag då jag ska på 2,5 års kontroll på BVC. Då får vi reda på hur rätt mamma mätte.

Inne hos doktor Annelie satt jag och kikade i mammas famn och petade henne i öronen. Jag säger ingenting när jag är där. Så idag fick de länken till denna blogg så att de ska kunna se den riktiga Emilia.

Inga kommentarer: