torsdag 18 juli 2013

Legoland del 1

Vi har varit på semester i Danmark. I söndags åkte vi till Billund där vi checkade in på Legoland village och ett av deras hostel-rum. Där fanns det en låda med Lego och en bricka på väggen som man kunde bygga på. Så här fin blev tavlan.

Söndag eftermiddag spenderades på badlandet i Lalandia som ni ser i byggnaden längre bort. Det var jättekul och Elias tyckte också att vattenrutschkanor och vågor var roliga, precis som sin badtokiga syster. På måndagen var det dags att promenera bort till Legoland. Fast Elias ville gärna köra oss dit i en bil som fanns på området. Vi bodde i ett rum i huset bakom oss.

En stor del av Legoland är Miniland där en stor del är byggt av Lego. Emilia tyckte bäst om Star Wars området medan Elias tyckte om alla tåg och bilar som rörde sig. Men han blev lite sur när han inte fick gå in och leka med dem.

Första åkattraktionen blev ett tåg som gick några meter upp i luften.

Elias trivdes i Duploland där det fanns massor av lekstugor, gungor, rutschkanor och fordon som man kunde leka i.

Vi trivdes i Legoredo-staden där vi åt alla måltider. Första lunchen blev det Mexicanskt.

Elias var så trött så att han somnade i Fredriks famn innan maten hann komma. Som tur var så var det mat som vi kunde ta med oss och som han åt senare.

Fikapaus hos pingvinerna i Polar land.

Gruvtåget var en av Emilias favoriter. Men Elias tyckte det var lite läskigt inne i gruvan.

Denna Lego-staty är byggd av 1,4 miljoner Lego-klossar.

Elias älskade att rida på hästarna. Det blev totalt tre turer i den gamla karusellen.

Denna mat tyckte Emilia var så god så att hon ville ha den dag 2 också. Kyckling och Legobitspommes.

Det här var också gott.

Innan vi lämnade Legoland dag 1 så blev det ett besök i Lego-shoppen. Emilia började bygga direkt när vi kom tillbaka till rummet.

Elias fick ett flygplan och bil från kommande Disney Planes.