söndag 8 januari 2012

5-årskalas

Idag har jag haft födelsedagskalas. Sju av mina kompisar kom hit. Vi började med att snurra flaskan och så öppnade jag dens paket som flaskan pekade på. Jag fick massor av fina saker.

Elias satt gärna hos Yalda, Ludwigs mamma. Hon var till stor hjälp under hela kalaset.

Efter en liten lek så tågade alla ut i köket med en peng i handen. Där satt mamma i Trollsjövägens kiosk och sålde glass. På affischen på diskmaskinen kunde man se vilka glassar som det fanns att välja mellan.

Alla njöt av glass, bullar, yoghurt och kex.

Vi hade Blixten på muggar och tallrikar, och prinsessor på servetterna. Någonting för alla, och det passar mig perfekt.

Sen blev det lek på mitt rum.

En ruskig pirat.

Så här kul kan man ha med ett förstoringsglas.

Några passade på att klä ut sig.


Här väntar vi på att få fiska. Vi hoppade att det skulle finnas godis i havet idag, men vi fick även strumpor, skor och mjölkpaket.

Kalaset avslutades med att vi släppte iväg en röd lykta, precis som på Rapunzels födelsedag. Mysigt.


Elias somnade tidigt då han inte sov på hela eftermiddagen. Då fick jag och mamma möjlighet att spela två av spelen jag fick idag. Också mysigt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Låter som du har haft ett härligt kalas och fått många paket!!
Kramar till er alla, Birgitta