söndag 8 maj 2011

Kalas här och där

Igår var jag bjuden på kalas hos min kompis Lisa. Innan jag gick dit så ritade jag av Lisa på kortet och skrev hennes och mitt namn. Jag var sen själv på kalaset för första gången. Pappa följde mig dit och mamma hämtade.

När jag var på kalas så kom farfar och Birgitta till oss. De ville såklart hälsa på Elias och han fick många fina saker.

Det fick jag också när jag kom hem från kalaset. Kronan fick vi göra hos Lisa.


Jag hade både hunnit med korvgrillning och fika på kalaset men de andra njöt av äppelkaka och vaniljsås. Härligt att kunna sitta ute igen efter några kallare dagar.

Plötsligt försvann jag upp på mitt rum, och kom tillbaka som en blandning av sjörövare och cowboy. Svärdet fick jag av Birgitta och man kan blåsa såpbubblor med det.


Jag har fått en fin kratta. Då är det kul att hjälpa till.

Elias fick också klä ut sig.

1 kommentar:

Anonym sa...

Härliga bilder! Tack för en trevlig dag! Vi syns snart, kram Birgitta.