söndag 6 juni 2010

Solig söndag

I fredags köpte vi en picknick-bänk till mig för pengar som jag fått av farfar. Jag och Linnea invigde den igår med lite vatten och kex. Och idag satt jag, mamma och pappa där och åt lunch. Det var mysigt.


Sen överraskade mamma och pappa mig med en skattjakt. Första kartan ledde till en ny karta som var gömd vid picknick-bordet.

Den andra föreställde mitt rum. Var kan skatten vara? Där är krysset.

Jag hittade den. Ett paket under kudden!

Det var en bok med mina stora favoriter just nu. Blixten och hans vänner i filmen Bilar.

På eftermiddagen tog pappa fram vattenslangen för att vattna ner lite stenmjöl mellan plattorna. Då ville jag såklart låna den. Min cykel blev ren och fin.

Sen kom Linnea förbi. En liten stund hade vi jätteroligt och turades om att spruta vatten innan jag plötsligt inte ville låna ut slangen längre. Då blev Linnea ledsen. När vi bråkade stängde mamma av vattnet. Då blev jag ledsen. Trist. Fast det går snabbt över.

Inga kommentarer: