onsdag 14 oktober 2009

Vaccinering

Idag var det dags för mig att vaccineras mot den nya influensan. Mamma kom och hämtade mig på dagis och sen gick vi till busshållplatsen och väntade på bussen.

Nu är vi på väg mot sjukhuset i Lund.

Innan vi gick in hann vi med lite fika i höstsolen.

Det gick väldigt snabbt inne på sjukhuset. Först fick mamma fylla i en lapp med mitt namn, personnummer och några frågor om allergi och tidigare vaccinationer. Sen fick vi träffa en läkare som kollade svaren på frågorna. Vi hann sen bara ta av mina ytterkläder innan vi fick komma in till sjuksköterskan. I rummet fanns en stor låda med mjukdjur. De fångade verkligen mitt intresse och jag sa inte ett pip när jag fick sprutan.

Titta sån fin noshörning jag fick på sjukhuset :-). När jag kom hem fick jag en liten bil av mamma och pappa.


Jag verkade inte påverkas av sprutan. Men när jag skulle lägga mig hade jag 38 graders feber. Så vi får se hur jag mår imorgon. Lite feber, svullnad och ömhet 1-2 dagar är vanliga biverkningar.

1 kommentar:

Anette sa...

Vad duktig du var Emilia. Vilken gosig noshörning du fick. Kram moster.